, Fitness Poradniki Zdrowie

Trening z pustym żołądkiem jednak najlepszy?

Te artykuły także cię zainteresują:

Popularne produkty:

4 odpowiedzi na “Trening z pustym żołądkiem jednak najlepszy?”

  1. Rafał Jeleń pisze:

    „Przeprowadzone badania pokazały, że aby trening na czczo faktycznie dał radę spalić bezpowrotnie więcej tłuszczu, należy prowadzić trening na 50% przez minimum 90 minut. A i to nie gwarantuje, że nie stracicie tkanki mięśniowej”

    Oczywiście, z tym pełna zgoda :). Natomiast, jeśli mowa o wynikach najnowszych badań to te, które podałeś podchodzą z 2005 i 1999 roku, użyte przeze mnie były z początku 2014 🙂

  2. Sawpel pisze:

    (W poniższym poście używam wielu skrótów, co by każdy mógł sens zrozumieć, proszę zatem o nieczepianie się niefachowej terminologii.)

    Bzdura. Ludzki organizm nie bez powodu jest tak stworzony, że na początku spala cukier, zaczynając od glikogenu zmagazynowanego w mięśniach i wątrobie, ponieważ jest to źródło najszybciej uzyskiwanej energii, a potem glukozę. Podczas wysiłku tłuszcz nie wystarczy, że jest uwalniany do krwi, musi on także zostać „rozbity” aby mięśnie mogły zacząć go używać.

    Efekt treningu bez śniadania jest taki, że faktycznie tkanka tłuszczowa jest spalana, więcej tłuszczów leci do krwi, jednak mięśnie nie potrafią ich użyć, potrzebują prostego źródła energii i zabierają się za spalanie samych siebie. Na koniec po treningu krew jest mocno zagęszczona nadmiarem tłuszczu, który po treningu głównie w trakcie okienka zostaje przekształcony w triglicerydy i z powrotem wbudowany w tkankę tłuszczową. Czyli ubyło nam tkanki mięśniowej, spaliliśmy więcej tłuszczu, który i tak wrócił na swoje miejsce po treningu.

    Należy zdać sobie sprawę, że organizm ludzki jest bardzo złożony i nawet źródło spalanych kalorii jest zależne od wielu różnych czynników. W telegraficznym skrócie ilość spalonych cukrów odpowiada ilości spalonego tłuszczu. Im więcej rano organizm spali cukru, tym więcej czasu będzie miał na „przestawienie się” na używanie tłuszczu.

    Przeprowadzone badania pokazały, że aby trening na czczo faktycznie dał radę spalić bezpowrotnie więcej tłuszczu, należy prowadzić trening na 50% przez minimum 90 minut. A i to nie gwarantuje, że nie stracicie tkanki mięśniowej.

    Przed pisaniem takich artykułów sugeruję zapoznać się z chociaż kilkoma wynikami najnowszych badań:

    1. Hansen K, Shriver T, and Schoeller D. The effects of exercise on the storage and oxidation of dietary fat.
    2. Horowitz JF, Mora-Rodriguez R, Byerley LO,and Coyle EF. Substrate metabolism when subjects are fed carbohydrate during exercise.

  3. Jac pisze:

    „Wyobraźmy sobie, że trenujemy z pustym żołądkiem, w konsekwencji nie dostarczyliśmy naszemu organizmowi odpowiedniej ilości cukru, co jest równoznaczne z tym, że podczas wysiłku czerpie on energię z tak zwanych białek mięśniowych”.

    A co z glikogenem?

Dodaj komentarz


reklama